• +48 792 469 381
  • kontakt@mybusinessacademy.pl

Komunikacja

Dla kogo?

  • Szkolenie kierowane jest do, liderów, menedżerów, handlowców, członków zespołów projektowych, którzy chcą usprawnić komunikację w swoim zespole, a tym samym zwiększyć efektywność pracy
  • Dla wszystkich pracowników, poszukujących skutecznych metod komunikacji
  • Dla osób, które chciałyby polepszyć komunikację w kontaktach biznesowych
  • Dla osób, których pracę stanowi kontakt z klientem (negocjacje, umowy)
  • Oraz wszystkich zainteresowanych rozwojem osobistym, a przede wszystkim KOMUNIKACJĄ INTERPERSONALNĄ.

Cel:

  • Budowanie efektywności zespołu poprzez komunikację menadżera i zespołu
  • Budowanie jasnego przekazu
  • Dobranie odpowiedniego komunikatu do danego odbiorcy
  • Rozwijanie świadomości strategicznych metod porozumiewania się
  • Rozpoznawanie i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w porozumiewaniu się
  • Świadome wykorzystanie różnych form komunikacji
  • Świadome wykorzystywanie mowy werbalnej i niewerbalnej
  • Świadomość preferowanych ról społecznych i dopasowanie komunikacji i współpracy zgodnie z rolami społecznymi
  • Wzmocnienie poczucia własnej wartości
  • Wychodzenie z roli biernego odbiorcy
  • Wykorzystanie asertywności jako narzędzia do komunikacji
  • Zrozumienie zasad komunikacji i współpracy w zespole

Korzyści płynące ze szkolenia:

  • Będziesz potrafił współpracować w zespole
  • Będziesz potrafił przekazywać informacje w sposób zrozumiały dla wszystkich
  • Będziesz potrafił rozwiązywać trudne sytuacje w oparciu o współpracę i aktywne słuchanie
  • Dostosujesz styl komunikacji do danego odbiorcy
  • Kontrola komunikacji poprzez stosowanie odpowiednich narzędzi
  • Poznasz wiele technik komunikacyjnych
  • Nauczysz się skutecznie prowadzić konwersacje, negocjacje i argumentować
  • Wzmocnisz poczucie własnej wartości
  • Wyeliminujesz najczęściej popełniane błędy popełniane w komunikacji

Ramowy program szkolenia:

Moduł I. Komunikacja interpersonalna.
  • Znaczenie komunikacji w budowaniu relacji.
  • Funkcje procesu komunikacji.
 
Moduł II. Komunikacja werbalna.
  • Typy osobowości w komunikacji werbalnej.
  • Style osobowości a style komunikacji.
  • Jak mówić, aby nas słuchano.
  • Co mówić i jak mówić.
  • Jasność, przejrzystość przekazu.
  • Stosowanie pytań.
  • Aktywne włączenie słuchacza do rozmowy.
  • Wykorzystanie języka wpływu i perswazji.
  • Język żyrafy czy język szakala - którym się posługujesz?
  • Techniki dobrego wystąpienia.
 
Moduł III. Komunikacja niewerbalna.
  • Budowanie pozytywnego wizerunku.
  • Rola wizerunku w życiu zawodowym i prywatnym.
  • Elementy niewerbalne jako podstawa kreowania wizerunku:
    • Mowa ciała
    • Postawa
    • Kontakt wzrokowy
    • Gestykulacja
    • Ton głosu
  • Emocje w komunikacji niewerbalnej.
 
Moduł IV. Asertywność a komunikacja.
  • Jak asertywnie mówić o swoich wadach i słabościach?
  • Budowanie pozytywnego wizerunku.
  • Wyznaczanie własnych granic.
 
Moduł V. Asertywność w komunikacji.
  • Jak kontrolować własne emocje i myśli?
  • Asertywna odmowa, czyli jak powiedzieć NIE?
  • Najczęstsze błędy popełniane przy odmowie.
  • Asertywna prośba, czyli jak skutecznie prosić?
  • Jak asertywnie radzić sobie z krytyką?
  • Sposoby na przyjmowanie pochwał.
  • Asertywne wyrażanie własnego zdania.
  • Asertywne wyrażanie gniewu i złości.
 
Moduł VI. Aktywne słuchanie w komunikacji.
  • Znaczenie aktywnego słuchania w komunikacji.
  • Jak zadawać dobre pytania.
  • Zalety zadawania pytań.
  • Zasady aktywnego słuchania.
  • Sztuka zadawania pytań.
  • Techniki aktywnego słuchania:
    • Parafrazowanie
    • Podsumowanie
    • Precyzowanie
    • Klaryfikacja
    • Dowartościowanie
    • Odzwierciedlenie uczuć
    • Zachęta
  • Metody prowadzenia rozmów.
 
Moduł VII. Feedback w komunikacji potrzebny jak powietrze.
  • Czym jest informacja zwrotna?
  • O czym należy pamiętać, aby przekazać feedback?
  • Feedback a ocena.
  • Zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej.
  • Krytykowanie z szacunkiem, czy to możliwe?
  • Pochwały i okazywanie uznania?
 
Moduł VIII. Bariery a komunikacja.
  • Rodzaje barier komunikacyjnych.
  • Techniki znoszące bariery komunikacyjne.
 
Moduł IX. Umiejętność rozwiązywania konfliktów i trudnych problemów.
  • Analiza transakcyjna E. Berne’a.
  • Techniki zarządzania konfliktami

Co Nas wyróżnia:

  • Warsztatowy charakter zajęć.
  • Ćwiczenia oparte na naśladowaniu autentycznych sytuacji.
  • Zespół trenerów, ich kompetencje i kwalifikacje nabywane nie tylko w procesach teoretycznych, ale też wieloletnia praktyka każdego trenera, dziesiątki przepracowanych case study, czy też doświadczenie zbierane zarówno na szkoleniach indywidualnych, jak i grupowych.
  • Umiejętności zdobyte podczas szkolenia natychmiast mogą być wykorzystane w bieżącej praktyce naukowo – zawodowej.
  • Aktualność przekazywanej wiedzy. Jesteśmy na bieżąco z wszelkimi nowościami. Szkolenia są oparte na nowoczesnych technikach, wykorzystywanych w psychologii, coachingu i treningu mentalnym.
  • Szkolenie może być w formie online jak i stacjonarnej.
  • Certyfikat ukończenia szkolenia w języku polskim oraz angielskim.

Termin najbliższego szkolenia:

komunikacja

Zapisz się już dziś:

Materiały szkoleniowe:

sklep1