Trening Umiejętności Społecznych
admin
9 sierpnia, 2022
Trening Umiejętności Społecznych
Dla kogo?
• nauczycieli, wychowawców, pedagogów szkolnych, • pracowników szkół i przedszkoli, • terapeutów, terapeutów zajęciowych, • innych specjalistów (psychologów, logopedów etc.), • osób pracujących z dziećmi i dorosłymi ze spektrum autyzmu, • osób, które są zainteresowane podnoszeniem swoich kompetencji w zakresie pracy z osobami z ASD
Cel:
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które chcą poznać zasady i techniki Treningu Umiejętności Społecznych Nauczyciele poznają metody i techniki używane podczas zajęć z Treningu Umiejętności Społecznych jako jednej z form terapii. Nabycie umiejętności radzenia sobie w ciężkich sytuacjach, radzenia sobie z zachowaniami trudnymi. Przygotowanienauczycielidoprowadzeniazajęćzdziećmizespektrum Autyzmu, z niepełnosprawnością (w tym intelektualną)
Ramowy program szkolenia:
Moduł I
1. Trening Umiejętności Społecznych: a) podstawowe założenia b) podstawowe metody c) cele indywidualne i grupowe d) korzyści z TUS e) rola terapeutów f) podstawowe założenia organizacyjne tj. liczba uczestników/czas trwania/częstotliwość sesji.
2. Dobór grupy: a) Dzieci z niepełnowartościowym układem nerwowym, z zaburzeniami zachowania, Zespołem Aspergera – jako uczestnicy zajęć grupowych. Omówienie objawów, rozróżnienie objawów od zachowań niepożądanych b) Zachowania trudne u dzieci. Omówienie objawów, zasady reagowania w sytuacji występowania zachowań trudnych. c) Dostosowanie form terapii do potrzeb dzieci
3. Organizacja zajęć: a) Struktura zajęć treningu umiejętności społecznych dla dzieci z autyzmem b) Obserwacja kompetencji komunikacyjnych i społecznych dziecka c) Praca z zachowaniami agresywnymi d) Modelowanie – jako forma ćwiczenia umiejętności e) Kształtowanie kompetencji społecznych – tworzenie scenariuszy f) Trening Kontroli Złości – jak uczyć dzieci kontrolowania negatywnych emocji , scenariusze zajęć g) Jak prowadzić nabór do grup
Moduł II
1.Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci z autyzmem- założenia teoretyczne 2.Scenariusze treningu dla grupy dzieci z autyzmem 3.Nauka podstawowych umiejętności prospołecznych 4.Nauka umiejętności radzenia sobie z emocjami 5.Nauka umiejętności radzenia sobie ze stresem 6.Umiejętne planowanie 7.Trening Komunikacji 8.Tworzenie Scenariuszy zajęć 9.Jak współpracować z gadułą, dzieckiem milczącym, liderem, outsiderem itp. 10. Opracowanie metod motywacyjnych – praktyka 11. Jak postępować w przypadku wystąpienia zachowań trudnych – praktyka
Co Nas wyróżnia:
• Warsztatowy charakter zajęć.
• Ćwiczenia oparte na naśladowaniu autentycznych sytuacji. Zespół trenerów, ich kompetencje i kwalifikacje nabywane nie tylko w procesach teoretycznych, ale też wieloletnia praktyka każdego trenera, dziesiątki przepracowanych case study, czy też doświadczenie zbierane zarówno na szkoleniach indywidualnych, jak i grupowych. • Umiejętności zdobyte podczas szkolenia natychmiast mogą być wykorzystane w bieżącej praktyce naukowo – zawodowej.
• Aktualność przekazywanej wiedzy. Jesteśmy na bieżąco z wszelkimi nowościami. Szkolenia są oparte na nowoczesnych technikach, wykorzystywanych w psychologii, coachingu i treningu mentalnym.
Szkolenie może być w formie online jak i stacjonarnej. Certyfikat ukończenia szkolenia w języku polskim.