Trening Umiejętności Społecznych dla początkujących
Dla kogo?
• nauczycieli, wychowawców, pedagogów szkolnych,
• pracowników szkół i przedszkoli,
• terapeutów, terapeutów zajęciowych,
• innych specjalistów (psychologów, logopedów etc.),
• osób pracujących z dziećmi i dorosłymi ze spektrum autyzmu,
• osób, które są zainteresowane podnoszeniem swoich
kompetencji w zakresie pracy z osobami z ASD
Cel:
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które chcą poznać zasady i techniki
Treningu Umiejętności Społecznych
Nauczyciele poznają metody i techniki używane podczas zajęć z Treningu
Umiejętności Społecznych jako jednej z form terapii
Nabycie umiejętności radzenia sobie w ciężkich sytuacjach, radzenia sobie z
zachowaniami trudnymi
Przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć z dziećmi ze spektrum
Autyzmu, z niepełnosprawnością (w tym intelektualną).
Ramowy program szkolenia:
Założenia teoretyczne TUS
– Zasady prowadzenia zajęć TUS
– Umiejętności miękkie u dziecka
– Omówienie zachowań trudnych w kontaktach z grupą
– Autyzm w zakresie interakcji społecznych
– Czas trwania zajęć
– Scenariusz zajęć
– Omówienie różnych form pracy z dziećmi na zajęcia z TUS
Podstawowe procedury w treningu umiejętności społecznych
– Modelowanie
– Odgrywanie ról
– Informacje zwrotne
– Generalizacja
Rozwój umiejętności społecznych
– Rozwiązywanie konfliktów
– Umiejętności emocjonalne
– Umiejętność radzenia sobie ze stresem
– Umiejętność asertywności
Praca z grupą
– Dobór grupy do zajęć
– Jak współpracować w przypadku trudnych zachowań
– Jak współpracować w przypadku autyzmu
– Narzędzia, metody i ćwiczenia wykorzystywane w pracy z grupą
Zajęcia praktyczne
– Scenariusz zajęć
– Ćwiczenia
– Studium przypadku