Pedagogika zabawy – metodą rozwiązywania konfliktów i napięć
admin
9 sierpnia, 2022
Pedagogika zabawy – metodą rozwiązywania konfliktów i napięć
Dla kogo ?
• nauczycieli, wychowawców, pedagogów szkolnych, • pracowników szkół i przedszkoli, • terapeutów, terapeutów zajęciowych, • innych specjalistów (psychologów, logopedów etc.), • osób pracujących z dziećmi i dorosłymi ze spektrum autyzmu, • osób, które są zainteresowane podnoszeniem swoich kompetencji w zakresie pracy z osobami z ASD
Cel:
• Szkolenie ma za zadanie zapoznać nauczycieli wychowania przedszkolnego z zasadami rozwiązywania konfliktów i napięć za pomocą pedagogiki zabawy. • Nauczyciele poznają nowe techniki, metody i inspirujące zabawy oraz ćwiczenia, które integrują grupę, rozwijają podstawowe kompetencje społeczne. • Nauczyciele otrzymają praktyczną wiedzę z zakresu pedagogiki zabawy jako narzędzia wspomagania rozwoju psychofizycznego dziecka w wieku przedszkolnym • Nauczyciele zostaną zapoznani z zastosowaniem pedagogiki zabawy w przypadku zaburzeń rozwojowych lub niepełnosprawności dziecka. • Szkolenie jest przeznaczone dla nauczycieli, którzy pragną włączyć pedagogikę zabawy do programu nauczania.
Ramowy program szkolenia:
1.Konflikt
1.1. Przyczyny konfliktu u dzieci 1.2. Analiza przebiegu konfliktu wśród dzieci 1.3. Jak reagować na konflikt 1.4. Twórczy konflikt 1.5. Jak rozumieć zachowania trudne? 1.6. Niejawne czynniki, które nasilają zachowanie trudne 1.7. Sposoby korygowania zachowań trudnych 1.8. Jak rozumieć zachowanie dziecka ze spektrum autyzmu?
2.Pedagogika zabawy jako sposób na rozwiązywanie konfliktów
2.1. Dobór grupy do zabawy 2.2. Definicje, cechy i funkcje zabaw. Zabawa a gra. 2.3. Rodzaje zabaw stosowanych w metodzie pedagogiki zabawy 2.4. Klasyfikacje i charakterystyka zabaw dowolnych i organizowanych. 2.5. Zasady konstruowania zabaw i zajęć zgodnych z założeniami pedagogiki zabawy 2.6. Formy zabaw spontanicznie podejmowane przez dorosłych 2.7. Tradycyjne i współczesne materiały do zabawy – zabawki i rekwizyty. 2.8. Propozycje zabaw, ćwiczeń, aktywności budujących dobrą atmosferę w grupie 2.9. Terapeutyczny i korekcyjny aspekt zabawy – zastosowanie zabaw w terapii zaburzeń zachowania, osobowości i chorobach psychicznych.
• Warsztatowy charakter zajęć. • Ćwiczenia oparte na naśladowaniu autentycznych sytuacji. Zespół trenerów, ich kompetencje i kwalifikacje nabywane nie tylko w procesach teoretycznych, ale też wieloletnia praktyka każdego trenera, dziesiątki przepracowanych case study, czy też doświadczenie zbierane zarówno na szkoleniach indywidualnych, jak i grupowych. • Umiejętności zdobyte podczas szkolenia natychmiast mogą być wykorzystane w bieżącej praktyce naukowo – zawodowej.
• Aktualność przekazywanej wiedzy. Jesteśmy na bieżąco z wszelkimi nowościami. Szkolenia są oparte na nowoczesnych technikach, wykorzystywanych w psychologii, coachingu i treningu mentalnym.
Szkolenie może być w formie online jak i stacjonarnej. Certyfikat ukończenia szkolenia w języku polskim.