• +48 792 469 381
  • kontakt@mybusinessacademy.pl

Zdalna, ale czy realna?

  • Zdalna, ale czy realna?

    Zdalna, ale czy realna?

    CO Z NASZĄ PRZYSZŁOŚCIĄ?

    Moment, gdy pojawiła się w naszym kraju pandemia był dla nas zaskakujący. Nikt nie przypuszczał, że nagle zmieni się praktycznie wszystko. Począwszy od pracy, poprzez szkołę oraz spędzanie czasu wolnego.

     

    Cały nasze życie przeniosło się do Internetu.

     

    Większość przedsiębiorców zdecydowała się na przeniesienie swojego biznesu do sieci, a tym samym rozpoczęła się era pracy zdalnej. Praca zdalna dla jednych jest idealna, ponieważ więcej czasu mogą dłużej pospać, nie muszą pędzić rano na autobus, który jest wiecznie zatłoczony, mogą spędzić z rodziną, mogą przy okazji zrobić w domu parę innych spraw „tak przy okazji, w czasie wolnym”. Dla drugich zaś jest utrapieniem, ponieważ nie umieją się odnaleźć w nowej rzeczywistości.

     

    Co zatem jest prawdą?

     

    Aby efektywnie wykonywać swoją pracę trzeba przede wszystkim znaleźć w domu strefę, którą możemy nazwać swoim biurem. To miejsce, gdzie codziennie będziesz pracował. Najlepiej, aby było to pomieszczenie z drzwiami, które możesz zamknąć. Zadbaj o dobre warunki swojej pracy, dzięki temu nie będziesz musiał się męczyć pisząc maile na kolanie lub na kanapie przed telewizorem. Cisza i spokój to podstawa.

    Jeżeli Ty będziesz traktował swoją pracę poważnie, to inni również tak zrobią.

     

    Dobrze zastanów się, czy warto pracować w piżamie a może lepiej przebrać się w odpowiedni strój na wypadek niespodziewanej videorozmowy z szefem. Jeżeli jesteś w pracy ubieraj się tak, jakbyś faktycznie szedł do pracy. To pozwoli Ci zachować pewien rytuał i sprawi, że praca nie pomiesza się z czasem wolnym.

     

    Ale jak zatem pracować w domu, kiedy dzieci bawią się głośno za ścianą, pies szczeka, bo chce wyjść na dwór, a sąsiedzi z góry robią remont? Jak zarządzać swoim czasem pracy? Teoretycznie powinniśmy pracować 8 godzin. Więc albo pracujemy 8 godzin i nic nie jest w stanie nas rozproszyć, albo pracujemy, a wolnych chwilach wykonujemy drobne obowiązki domowe. Przecież to nie wymaga zbyt wiele czasu wrzucić pranie do pralki? A obiad? Przecież trzeba coś jeść! A ugotowanie ryżu zajmuje tylko minut. Ty możesz „spokojnie” pracować, pranie już prawie czyste, a obiad gotowy. A jeszcze masz czas na odebranie telefonu od mamy, która jest na zakupach i pyta, czy czegoś nie potrzebujesz. Jak mówisz, że jesteś pracy, ona odpowiada „przecież jesteś w domu”. I rozmawiasz z nią przez kolejne 20 minut. Mulitasking? Jest godzina 18:00, a Ty się zastanawiasz, jak to się stało, że ten czas tak szybko zleciał a Ty nic nie zrobiłaś w pracy? Jak temu zaradzić? Odpowiedzią na to pytanie jest umiejętne zarządzanie sobą w czasie. Wyobraź sobie, że istnieją metody na to, żeby zrealizować każde zadanie zlecone przez Twojego przełożonego, bez dodatkowych nadgodzin. Wyobraź sobie, że pracujesz bez stresu, bo masz dokładny plan działania. Jak to osiągnąć? Zgłoś się do nas na szkolenie z zakresu „Zarządzania sobą w czasie” i pracuj z pasją!

    Napisz komentarz

    Pola z gwiazdką są wymagane *

Skip to content